Соціально–психологічна
служба – це спільна
діяльність психолога та соціального педагога.
Соціальний
педагог – спеціаліст з
виховної роботи з дітьми, підлітками, молоддю, дорослими, який покликаний
створювати сприятливі соціальні умови для розвитку і соціалізації
особистості.
Педагог-психолог - педагог, основні напрямки діяльності якого
передбачені "Положенням про психологічну службу освіти".
Мета
служби: сприяння розумінню
дітьми і молоддю через просвітницьку роботу переваг здорового способу
життя, формування принципів здорового способу життя, стимулювання
Мета
служби: сприяння розумінню
дітьми і молоддю через просвітницьку роботу переваг здорового способу
життя, формування принципів здорового способу життя,
стимулювання до самостійного й усвідомленого вибору
життєвої позиції, визначення шляхів позитивної соціалізації молоді, здобуття
знань, умінь і навичок здорового способу життя та відмова від негативної
поведінки, виховання та розвиток творчої особистості, гідного громадянина.
Функції соціального педагога
· Діагностична
вивчає та оцінює особливості діяльності і
розвитку учнів (вихованців), мікроколективу (класу чи референтної групи),
шкільного колективу в цілому, неформальних молодіжних об`єднань;
досліджує спрямованість впливу мікросередовища, особливостей сім`ї та сімейного
виховання, позитивного виховного потенціалу в мікрорайоні та джерела
негативного впливу на дітей та підлітків;
· Консультативна
дає рекомендації (поради) учням, батькам,
вчителям та іншим особам з питань соціальної педагогіки; надає необхідну
консультативну соціально-педагогічну допомогу дитячим, молодіжним об`єднанням,
дітям, підліткам, які потребують піклування чи знаходяться у складних життєвих
обставинах;
· Захисна
забезпечує дотримання норм охорони та захисту
прав дітей і підлітків, представляє їхні інтереси у різноманітних інстанціях
(служби у справах неповнолітніх, міліції, суди тощо);
· Профілактична
переконує учнів в доцільності соціально значимих
норм та правил поведінки, ведення здорового способу життя, сприяє попередженню
негативних явищ в учнівському середовищі;
·
Соціально-перетворювальна
надає соціальні послуги, спрямовані на
задоволення соціальних потреб учнівської молоді; здійснює
соціально-педагогічний супровід навчально-виховного процесу,
соціально-педагогічний патронаж соціально-незахищених категорій дітей; сприяє
соціальному і професійному визначенню особистості, дбає про професійне
самовизначення та соціальну адаптацію молоді;
· Організаційна
координує діяльність та взаємодію усіх суб’єктів
соціального виховання; сприяє соціально корисній діяльності дітей і підлітків;
формує демократичну систему взаємостосунків в підлітковому середовищі, а також
серед дітей і дорослих.
Специфіка функцій соціального педагога потребує
безперервного самовдосконалення, широкої поінформованості, обізнаності,
ерудиції, глибоких спеціальних знань. Соціальний педагог має бути цікавим для
оточення.
На відміну від звичайного педагога у навчальному
закладі, в моїй роботі першорядну роль відіграє не навчальна, а виховна
функція, функція соціальної допомоги і захисту.
Немає коментарів:
Дописати коментар